Čistá strata Heinekenu za rok 2020 dosiahla 204 miliónov eur po zisku
2,17 miliardy eur v roku 2019. Prevádzkový zisk klesol na 2,42 miliardy
eur z predvlaňajších 4,02 miliardy eur. Marža prevádzkového zisku sa
znížila o 455 bázických bodov na 12,3 %. Tržby klesli o 16,7 % na 23,77
miliardy eur a tzv. organické tržby sa znížili o 11,3 %.
Konsolidovaný objem predaného piva vlani klesol o 8,1 %, hoci v prípade jeho hlavnej značky Heineken sa znížil len o 0,4 %.
Spoločnosť uviedla, že za rok 2020 navrhne na výročnom valnom
zhromaždení 22. apríla 2021 dividendu vo výške 70 centov na akciu, čo
predstavuje pokles o 58,3 %. Pokiaľ ide o ďalší vývoj, spoločnosť
očakáva, že jej tržby, príjmy, prevádzkový zisk a marža prevádzkového
zisku zostanú v roku 2021 pod úrovňou roka 2019 v dôsledku pokračujúcej
pandémie a pretrvávajúcich obmedzení.
Druhá najväčšia pivovarnícka skupina na svete si dala za cieľ ušetriť 2
miliardy eur do roku 2023, a to zmenami v organizácii, znížením
komplexnosti a počtu produktov a identifikáciou najmenej efektívnych
výdavkov. Výsledkom revízie prevádzok Heinekenu má byť zrušenie
približne 8000 pracovných miest, čo predstavuje 9 % jeho pracovnej sily
na konci roka 2019. Personálne náklady by sa tak znížili zhruba o 350
miliónov eur.
Spoločnosť uviedla tiež, že očakáva postupné zlepšovanie trhových
podmienok v rokoch 2021 a ešte viac v roku 2022 s pomalým zotavovaním
barov a reštaurácií v Európe.